Main Bibliography |
Albarello, Luc et al. (1997), Práticas e Métodos de Investigação em Ciências Sociais, Lisboa: Gradiva. Almeida, João F. e Pinto, José M. (1990), A Investigação nas Ciências Sociais, Lisboa: Editorial Presença (4ª ed.). Augusto, Amélia (2014), “Metodologias quantitativas/metodologias qualitativas: mais do que uma questão de preferência”, Fórum Sociológico, nº 24, pp. 73-77. Bell, Judith (1997), Como realizar um projecto de investigação : um guia para a pesquisa em ciências sociais e da educação, Lisboa: Gradiva. Bourdieu, Pierre; Chamboderon, Jean-Claude e Passeron, Jean- Claude (2002 [1968]), A Profissão de Sociólogo - Preliminares epistemológicos, Petrópolis: Vozes. Coutinho, Clara P. (2013), Metodologia de Investigação em Ciências Sociais e Humanas: Teoria e Prática, Coimbra: Almedina (2ª ed). Flick, Uwe (2005), Métodos Qualitativos na Investigação Científica, Lisboa: Monitor. Foddy, William (1996), Como Perguntar - Teoria e prática da construção de perguntas em entrevistas e quest
|
Teaching Methodologies and Assessment Criteria |
Teaching method: Theoretical-practical sessions, with weekly classes predominantly of tutorial orientation, that is, monitoring and evaluation of projects under development by students. The practical cases in development provide real experiences of research or sociological intervention and foster the participation and debate of cross-cutting themes and issues in the class. For evaluation purposes, the work requested by the teachers and performed by the student will be taken into account.
|