Syllabus |
. Graphic exploration of the structural language of the Drawing. . Line, Contour Line, Surface, Surface Contour. . Gesture and Expression. . Graphic and speculative development of concepts such as Structure, Contour and Volume, Surfaces and Visual Texture, Shape and Surface, Motion and Symmetry. . Historical background of Perspective. . Theoretical / practical fundamentals of Perspective and processes and techniques of representation. . Applications of Perspective in interpretation/ observation Drawing. . Quoted sketch, skipping and illustration for Industrial Design.
|
Main Bibliography |
Arneihm, Rudolf. (1990). Art and Visual Perception (The New Version). Berkeley: University of California Press. Arneihm, Rudolf. (1990). O Poder do Centro. Lisboa: Edições 70. Berger, John. (1982). Modos de Ver. Lisboa: Edições 70. Gill, W. Robert. (2008). Perspectiva Criativa. Lisboa: Editorial Presença. Huyghe, Rene (1986) O Poder da imagem. Lisboa: Ed 70. Lupton, E./ Miller, J. A. (1996). Design, Writing, Research. New York: Princeton Arch. Press. Massironi, Manfredo. (1996). Ver pelo Desenho. Lisboa: Edições 70. Molina, Juan José Gómez. (1992). El Dibujo. Belleza, Razon, Orden y Artificio. Cátedra. Murray, Ray. (1980). Manual de técnicas. Barcelona: GG. Munari, Bruno. (1968). Design e Comunicação Visual. Lisboa: Edições 70. Panofsky, Erwin. (2006, Ed/ Reimp.). A Perspectiva como Forma Simbólica. Lisboa: Edições 70. Rodrigues, Ana Leonor. (2003). Desenho. Lisboa: Quimera Editores, Lda. Simblet, Sarah. (2005). Desenho. Lisboa: Editora Civilização.
|