Learning outcomes |
1. Read literary texts in a critical and focused manner; 2. Be able to rewrite; 3. Domain and self-control in written expression; 4. Critical capability not only towards the production of others, but also regarding the student’s own creative production.
At the end of the semester, the student should be able to demonstrate creative skills through stimuli departing from several artistic domains; know how to apply creative tools/techniques, producing several types of texts; reveal competences regarding written production, being able to write texts correcting the morphosintactic and logical-semantic point-of-view; produce useful, literary and advertising texts; use the Portuguese language clearly and correctly, under different circumstances; know how to evaluate critically not only the production of others, but also his/her own.
|
Main Bibliography |
1. Prose, Francine (2007). Ler como um Escritor. Cruz Quebrada: Casa das Letras. Figueiredo, Celso (2005). Redação Publicitária: sedução pela palavra. São Paulo: Pioneira Thomson. Sena-Lino, Pedro (2008). Curso de Escrita Criativa II, Uma Costela de Quem?. Porto: Porto Editora. Queneau, Raymond (s/d). Exercícios de Estilo. Lisboa: Colibri.
2. CARMELO, Luís, Manual de Escrita Criativa, Mem Martins, Publicações Europa-América, 2005. CARDOSO, Paulo Ribeiro, Estratégia Criativa Publicitária, Edições Universidade Fernando Pessoa, Porto, 2001. WATTS, Nigel, Como Escrever um Romance e Conseguir Publicá-lo, Lisboa, Edições Atena, 2000. CASTELLBLANQUE, Mariano, Manual del redactor publicitario, ESIC editorial, Madrid, 2006. MOISÉS, Massaud, Dicionário de termos Literários, São Paulo, Cultrix, 2004. LAPA, Rodrigues, Estilística da Língua Portuguesa, Lisboa, Seara nova, 1973. LOPES, Ana Cristina e REIS, Carlos, Dicionário de Narratologia, Coimbra, Almedina, 2002.
|