Main Bibliography |
Samuelson, P. e Nordhaus, W. D. (2005). Economia, Lisboa, Mc-Hill. Mateus, Abel. (2001). Economia Portuguesa, Editorial Verbo; Krugman, P. e Wells, R. (2009). Economics, Second Edition, MIT Press; Mankiw, N. Gregory. (2005). Principles of Economics, Fourth Edition, Thomson Learning. ANJE (1997): “Manual da Apoio à criação de Empresas”, Edição da Associação Nacional de Jovens Empresários. Baranger, P. (1993). “Gestão”, Edições Silabo - ISBN: 9789726180890. Carvalho, J.E. (2009). “Gestão de Empresas - Princípios Fundamentais: O futuro da gestão é a gestão do futuro”, Edições Silabo - ISBN: 9789726185550. Donnelly, J., Gibson, J. e Ivancevich, J. (2000): “Administração: Princípios de Gestão Empresarial”, 10ª Edição, McGraw-Hill - ISBN: 9789727730377. Firmino, M.B. (2010). “Gestão das Organizações: Conceitos e tendências actuais”, 4ª Edição, Escolar Editora - ISBN: 9789725922873. Freire, A. (2008): “Estratégia – Sucesso em Portugal”, Verbo - ISBN: 9789722218290.
|
Teaching Methodologies and Assessment Criteria |
The following methods and forms of study are used in this course: lectures, classes, and self-study. Lectures are designed to help students to understand the main concepts of the course. To complement and reinforce concepts, lectures will be given primarily through slides, with discussions and classroom presentations. All content in lectures are assessable through UBI-Moodle.
|