Learning outcomes |
This course aims to provide the students with a strong basis of the major tools and methods of an introductory course to Linear Algebra, enhancing its use, either in a pure form or in an applied way, in the future. The syllabus, whose contents are usually taught in similar courses in other European Universities, namely Portuguese, relies on the learning outcomes intended for this curricular unit.
|
Main Bibliography |
Cabral, I., Perdigão, C., & Saiago, C. (2018). Álgebra linear: teoria, exercícios resolvidos e exercícios propostos com soluções, 5º Edição, Escolar Editora. Dias Agudo, F. R. (1996). Introdução à Álgebra Linear e Geometria Analítica. Lisboa: Escolar. Howard, A., & Busby, R. (2006). Álgebra Linear Contemporânea. Porto Alegre: Bookman. Lay, D. C. (2007). Álgebra Linear e as suas aplicações. Rio de Janeiro: LTC. Lipschutz, S. (1972). Álgebra linear: resumo da teoria. São Paulo: McGraw-Hill. Magalhães, L. T. (2001). Álgebra linear como introdução a matemática aplicada. Lisboa: Escolar. Nering, E. D. (1970). Linear Algebra and Matrix Theory. New York: John Wiley. Strang, G. (1976). Linear Algebra and Its Applications. New York: Academic. Vujicic, M. (2007). Linear algebra thoroughly explained. Berlin: Springer Verlag. Rousseau, C., & Saint-Aubin, Y. (2008). Mathematics and technology. New York: Springer.
|