You need to activate javascript for this site.
Menu Conteúdo Rodapé
  1. Home
  2. Courses
  3. Communication Sciences
  4. Communication Planning

Communication Planning

Code 11743
Year 3
Semester S1
ECTS Credits 6
Workload OT(15H)/TP(45H)
Scientific area Communication Sciences
Entry requirements -
Mode of delivery Face to face
Work placements This signature enables students to perform internships in advertising agencies, communication agencies and public relations departments.
Learning outcomes Provide students with tools of planning and strategic communication, from the analysis of problems about organizational communication to the management of communication channels with effective intervention among different audiences. At the end of the semester, the students will be able to plan communication strategies in different fields, both at corporate and institutional level.
Syllabus 1. The process of strategic communication management: diagnosis of communication problems; strategic planning; implementation of actions and evaluation of results.
2. Communication planning in the media.
3. Communication planning in the management of institutional relations.
4. Communication planning in the management of events.
5. Planning and organization of events: case study.
Main Bibliography Cardoso, J. (2004). Como gerir patrocínios com sucesso. Lisboa: Edições Sílabo.
Falkheimer, J. & Heide, M. (2018). Strategic Communication. An Introduction. London and New York: Routledge.
Gama, G. (2005). “Uma situação de crise em estudo de caso”. In Comunicação e Sociedade, Vol. 8, pp. 141-161.
Gonçalves, G. e Guimarães, M. (Org., 2014). Fronteiras e Fundamentos conceptuais das Relações Públicas. Covilhã: Livros LabCom.
Granado, A. & Malheiros, J.V. (2001). Como falar com jornalistas sem ficar à beira de um ataque de nervos. Guia para investigadores e profissionais de comunicação. Lisboa: Gradiva.
Holtzhausen, D. & Zerfass, A. (Eds., 2015). The Routledge Handbook of Strategic Communication. New York and London: Routledge.
Kotler, P. & Lee, N. (2005). Corporate social responsibility. New Jersey: Wiley.
Lampreia, J. M. (1996). O serviço de imprensa nas Relações Públicas. Lisboa: Publicações Europa-América.
Ribeiro, V. (2015). Assessoria de imprensa: Fundamentos teóricos e práticos. O relacionamento com jornalistas, a produção de conteúdos e os eventos como motor de produção noticiosa. São Paulo: Novas Edições Académica.
Ribeiro, V. (2014). O peso do Press Release no processo de produção de notícias. Retrieved from: http://www.bocc.ubi.pt/pag/ribeiro-vasco-2014-peso-do-press-release.pdf
Saad, E. (2009). “A comunicação digital nas organizações”. In Organicom, Edição especial, Números 10/11.
Sousa, J.P. (2004). Planeamento da Comunicação. Retrieved from: http://www.bocc.ubi.pt/pag/sousa-jorge-pedro-planeamento-comunicacao.pdf
Villafañe, J. (1998). Imagem positiva – gestão estratégica da imagem das empresas. Lisboa: Edições Sílabo.
Language Portuguese. Tutorial support is available in English.
Last updated on: 2020-01-19

The cookies used in this website do not collect personal information that helps to identify you. By continuing you agree to the cookie policy.