Main Bibliography |
Bibliografia Principal (Obrigatória) DUARTE, I. & A. M. BRITO (1996) “Sintaxe”. In: FARIA, I. E. PEDRO, I. DUARTE, C. GOUVEIA (orgs.) (1996) Introdução à Linguística Geral e Portuguesa. Lisboa: Caminho, pp.247-302. DUARTE, I. (2000) Língua Portuguesa. Instrumentos de Análise. Lisboa: Universidade Aberta. OLIVEIRA, F. (2003) “Modalidade e Modo”. In: MATEUS, M. H. M. et al., Gramática da Língua Portuguesa, Caminho, Lisboa, 5.ª ed., revista e aumentada. PERES, J. (2003) “Estrutura das Situações e Semântica Temporal”. In: CASTRO, I. DUARTE, I. (orgs.), Razões e Emoção. Miscelânea de Estudos em Homenagem a Maria Helena Mateus, Vol. II, Lisboa: INCM, pp. 199-216. Bibliografia Complementar BACH, E. (1989) Informal Lectures on Formal Semantics, State University of New York Press, Albany, NY. RAPOSO, E. P. (1978) Introdução à Gramática Generativa. Lisboa: Moraes Editores. VALIN Jr., R. D. (2001) An Introduction to Syntax. Cambridge: Cambridge University Press.
|
Teaching Methodologies and Assessment Criteria |
At the beginning of each programmatic point, the teacher makes a theoretical exposition about it. Thereafter, classes are both theoretical and practical, with the analysis of the Portuguese language. Some classes are simply practical, with the critical discussion of theoretical texts on the matter by solving exercises and applying the learned contents.
|