Main Bibliography |
- Almada, F., Fernando, C., Lopes, H., Vicente, A. (2010). “O Canto no Futebol”. Série o Futebol Nº2. Edição VML, Torres Novas. - Almada, F., Fernando, C., Lopes, H., Vicente, A. (2009). “O Passe no Futebol”. Série o Futebol Nº1. Edição VML, Torres Novas. - Almada, F., Fernando, C., Lopes, H., Vicente, A. & Moreira, M. (2008) “A Rotura – Estratégia de Operacionalização”, Edição VML, Torres Novas. - Castelo, J. (1996) “Futebol – A organização do Jogo”, Edição FMH, Cruz Quebrada. - Garganta, J. (2002) “Competências no Ensino e Treino de Jovens Futebolistas”, in efdeportes.com, Revista Digital, Buenos Aires, Ano 8, n.º45, fevereiro de 2002. - Queiroz, C. (1986) “Estrutura e Organização dos Exercícios de Treino em Futebol”, Edição da Federação Portuguesa de Futebol, Lisboa. - Vicente, A. (2005) “O Diagnóstico nas Actividades Desportivas: Para uma Operacionalização no Modelo das Actividades Desportivas Colectivas”, Tese de Mestrado não publicada, Universidade da Beira Interior.
|
Teaching Methodologies and Assessment Criteria |
The typology of classes in this UC is fundamentally of a theoretical-practical nature, with exposure of the main contents by the teacher in permanent interaction with the students, so the most theoretical contents will be presented in connection and using practical and concrete examples within the scope of the modality. , the soccer. Priority will be given to the presentation and discussion of the content covered (using tools such as videos, platforms for discussing topics, databases with relevant articles / information on the content covered, and concrete application examples), encouraging student participation. , with the promotion of debate and reflection by them. An exploratory teaching-learning process will also be sought, with analysis and reflection of the supporting bibliography of the various contents covered. The evaluation of students at UC will have five moments.
|