Main Bibliography |
Van Emden, J., Becker, L.; Presentation Skills for Students. Edition 2. Publisher Palgrave Macmillan, 2010 Edward Tufte; The visual display of quantitative information, 2001 (000056149 0-9613921-4-2 000056149) 456; 123, Edições Sílabo, 2008. Neves, J. G., Garrido, M. Simões, E.; Manual de Competências Pessoais, Interpessoais e Instrumentais (Teoria e Prática). 2ª edição., Edições Sílabo, 2008. Rego, A.; Braga, J.: “Ética para Engenheiros”. Editora Lidel. 4ª Edição. 2017. Nabais, J.C.: “Introdução ao Direito Administrativo”. Ancora. 2003. IPQ. NP 405-1:1994 Informação e Documentação. vol. 7. 1994. IPQ. NP 405-4:2002 Informação e documentação. Referências biblográficas. Parte 4: Documentos eletrónicos. 2002. Ordem dos Engenheiros. Regulamento no 420/2015 - Atos de Engenharia por Especialidade da OE 2015:19422–46. B. Santos, J. Gonçalves, P.Almeida (2017) “Referencias Bibliográficas e Plagio no Ensino Superior”, “Gestores de Referências Bibliográficas: MS Word e Mendeley” DECA/FE, UBI.
|
Teaching Methodologies and Assessment Criteria |
The teaching methodology is student centred. During the semester students will consolidate and apply the concepts acquired, by autonomous work or group work, with the support of the teaching team. The curricular unit has a duration of one academic semester. Approval on this curricular unit provides the student 2 ECTS. Contact hours are organised in seminar classes (exposition of the syllabus contents and support throughout students’ work and reports execution, either individual or group). The evaluation component is based on one individual theoretical-pratical work. The minimum attendance to classes and the minimum grade to be admitted to the exam are established annually in accordance with UBI regulations.
|