Main Bibliography |
Barbosa, T. (2004). Ensino da Natação. Uma perspectiva metodológica para a abordagem das habilidades motoras aquáticas básicas. Colecção Desporto Base. Lisboa: Xistarca. Louro, H., ... As técnicas simultâneas em natação pura desportiva. Modelo biomecânico, modelo técnico e modelo de ensino. Editora Unimontes, Montes Claros. Louro, H., Garrido, N., Ferraz, P.C., Marinho, D., Conceição, A, Tolentino, J.M., Barbosa, T.M., & Silva, A.J. (2010). As técnicas alternadas em Natação Pura Desportiva. Modelo Biomecânico, modelo técnico, modelo de ensino. Editora Unimontes. Montes Claros. Marinho, D.A., Rouboa, A., Alves, F., Colman, V., Persyn, U., Amorim, V., Garrido, N., Vilas-Boas, J.P., Reis, V.M., Moreira, A.M., Silva, A.J. (2006). Modelos propulsivos: novas teorias velhas polémicas. Sector editorial dos SDE UTAD. Série didáctica: ciências aplicadas. Vila Real. Vilas-Boas, J.P. (1996). Bases Mecânica da Natação. Porto: FCDEF-UP.
|
Teaching Methodologies and Assessment Criteria |
Theoretical classes will be mainly based on the oral presentation and through multimedia and interactive means of the various contents of the CU. It will be adopted a methodology of pedagogical-didactic predominant action of exposition / discussion. In the theoretical-practical classes will be given a special focus on the experience of experiences in the field of swimming teaching and aquatic activities, with students to intervene in the teaching-learning process of the various programmatic contents. A theoretical test (60% of the final grade), the elaboration of a work proposed by the teacher, in the scope of the topics covered (40%).
|