Main Bibliography |
Appleton, J.( 2003) Reabilitação de Edifícios Antigos – Patologias e Tecnologias de Intervenção, Amadora, Edições Orion. Cabrita, A. R. et. al. (1993) Manual de Apoio à Reabilitação do Edifícios do Bairro Alto. Lx., CML, LNEC. Cóias, V.(2009) Inspecções e Ensaios na Reabilitação de Edifícios, 2ª ed., Lx., IST PRESS. Choay, F. (1999) A Alegoria do Património, Lx., Edições 70. Jorge, V.F. (2005) Cultura e Património, Lx., Edições Colibri. Oliveira, M. M de (2008) A documentação como ferramenta de preservação da memória, Brasília, DF: IPHAN/Programa Monumenta. Tomé, M. (2002) Património e restauro em Portugal (1920 – 1995), Porto, FAUP publicações. Warren, J. et. al. editors (1998) Context : new buildings in historic settings, Oxford, Butterworth-Heinemann. Wlodarczyk, A. (2009) The adaptive re-use and re-integration of urban industrial areas – case studies in Covilhã(P), Zürich (CH) and Berlin (D), Berlin, Wissenschaftlicher Verlag Berlin.
|
Teaching Methodologies and Assessment Criteria |
Classes are organized into three main areas: exhibition/discussion of contents, monitoring of the work and public presentation of the same. Assessment: a) Content assessment article / knowledge assessment test (individual), 50%; c) Theoretical-critical group work aimed at a theme included in the curricular unit's program (the theme, structure, specific bibliography and development are obligatorily accompanied by the teacher), 40%, d) Attendance and participation, 10%.
|