Learning outcomes |
The discipline represents the first contact with the marketing area, being, therefore, introductory and generalist. Students are expected to develop a critical spirit, generate new ideas, and to be creative, to learn to work as a team. Specifically, they are expected to be able to identify the different functions of marketing, as well as trends and changes in the environment; identify new consumer characteristics and specify strategies used to maintain successful relationships with consumers; distinguish the characteristics of the consumer market and the industrial market; identify market segmentation techniques and product/service positioning; describe the purchasing behavior of the consumer market; describe the various marketing communication tools; interconnect the fundamentals of marketing with the new trends of the digital economy, and that determine the ethical implications of marketing activity.
|
Main Bibliography |
Carvalho, J. (2009). Gestão e Marketing – para devolver as organizações ao Homem. Lisboa: Edições Sílabo. Conrado, A. (2016). Os 8Ps do Marketing Digital – O Guia Estratégico do Marketing Digital. 3.ª edição. Lisboa: Texto Editores. Ferreira, B., Marques, H., Caetano, J., Rasquilha, L. & Rodrigues, M. (2011). Fundamentos de Marketing, 1.ª edição, Lisboa: Edições Sílabo. Guerra, P. (2010). O cliente não tem sempre razão mas tem sempre emoção, 1ª edição. Lisboa: Edições Sílabo. Kerin, R., Hartley, S., Berkowitz, E. & Rudelius, W. (2007), Marketing, 8ª edição. São Paulo: McGraw-Hill. Kotler, P. ; Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: mudança do tradicional para o digital. Lisboa: Conjuntura Actual Editora. Kotler, P., Keller K., Brady, M., Goodman, M., Hansen, T. (2012). Marketing Management, 2.nd Edition, England: Pearson Education Limited. Kotler, P.; Armstrong, G. (2003), Princípios de Marketing, 9ª ed.. São Paulo: Prentice Hall.
|