Code |
16177
|
Year |
1
|
Semester |
L0
|
ECTS Credits |
2
|
Workload |
T(10H)/TP(10H)
|
Scientific area |
Engenharia e Gestão Industrial
|
Entry requirements |
N.A.
|
Learning outcomes |
At the end of the UC students should be able to: Identify the different stages of the training cycle and know the main activities associated with each of them; Build appropriate instruments for the survey of training needs in the area of OHS; Define a training plan supported in the identified needs; Structure courses / training modules appropriate to different themes of OHS and adjusted to the training needs identified for the various professionals/ trainees; To analyse programmes, projects and training offers in the area of OHS, in a critical and informed way; Identify all human, financial, material and pedagogical equipment resources necessary for the operationalization of a training course/module Budget the costs associated with a course / module of training; Mastering the different methodologies and techniques for evaluating the trainees to design the appropriate instruments Design a proper evaluation of the satisfaction and effectiveness of training.
|
Syllabus |
Methodologies and techniques for identifying training needs, according to the various target audiences; Methodologies and techniques for designing training programs (definition of objectives and educational content, resources and conditions of implementation of training; Methodologies and training techniques appropriate to the defined strategies (e.g.: motivation techniques, teaching methods, management of time and necessary means); Techniques for using training equipment (e.g. overhead projector, video projector); Techniques for evaluating trainees; Appropriate methodologies and techniques for the evaluation and effectiveness of training.
|
Main Bibliography |
José Casimiro Cardim (2009), Gestão da Formação nas Organizações, LDEL. Caetano A. (2007). Avaliação da Formação - Estudos em Organizações Portuguesas. Livros Horizonte. Saragoça, J., Silva, C. A. da, & Fialho, J. (2013). Formação Profissional - Práticas organizacionais, políticas públicas e estratégias de ação (1ª Edição.). Lisboa: Edições Sílabo. Meignant, A. (1999). A Gestão da formação. Lisboa: Dom Quixote. Gouveia J., Oliveira A., Machado C., Rodrigues C,. Miranda C. (2007). Manual de Boas práticas - Recurso Didáctico para Formação Intra-Empresas (1ª Edição). Expoente - Serviços de Economia e Gestão, S.A.. Gouveia J., AEP (2005). Manual de Avaliação da Formação (1ª Edição). AEP – Associação Empresarial de Portugal. Silva P. B. (2011). Avaliação do Impacto da Formação. Lisboa. INA - Instituto Nacional de Administração. DGERT - Direcção-Geral do Emprego e das Relações de Trabalho (2017). Guia da Certificação de Entidades Formadoras - Sistema e Requisitos de Certificação.
|
Language |
Portuguese. Tutorial support is available in English.
|